Articole

Atunci când curățenia de întreținere este făcută în mod temeinic, condițiile de igienă generală sunt mult îmbunătățite și sănătatea noastră are de câștigat. Însă pentru a putea beneficia de curățarea și igienizarea spațiilor de birouri veți avea întotdeauna nevoie de un plan de curățenie detaliat și de o echipă care să-l pună în practică cu responsabilitate.

De aceea, în rândurile ce urmează ne-am gândit să oferim un ghid cât mai detaliat al tuturor operațiunilor de curățare și igienizare ce sunt necesare pentru o clădire de birouri.

 

Iată ce aveți de făcut pentru a garanta servicii de curățenie performante:

 

1. Pentru eficiență în curățenie folosiți cât mai multe produse profesionale de curățenie

Fie că este vorba despre echipamente, ustensile sau detergenți, apelarea la variante profesionale ale acestora implică numeroase avantaje. Printre acestea menționăm:

  • simplifică mult munca

  • sunt mai eficiente decât produsele comerciale

  • fiind disponibile în cantități mai mari

  • costurile de achiziție sunt mai rentabile

  • pot fi folosite pentru suprafețe mai mari

  • echipamentele și ustensilele sunt mult mai rezistente.

 

2. Testați și respectați indicațiile și concentrația recomandată pentru detergenții folosiți

Pentru a curăța cât mai bine este recomandat să folosiți detergenți specializați pentru fiecare suprafață în parte. Însă și în acest caz trebuie să aveți grijă la specificațiile și contraindicațiile produsului și să folosiți cantitatea recomandată de producător. O concentrație prea mică, poate fi ineficientă, o concentrație prea mare poate lăsa urme sau poate deteriora. Clătiți și reveniți de câte ori este necesar, acolo unde producătorul indică acest lucru.

 

3. Folosiți lavete și recipiente adecvate pentru suprafețele curățate

Folosiți lavete, găleți, pulverizatoare diferite și potrivite pentru toate tipurile de detergenți și suprafețe pe care le ștergeți sau curățați. Astfel aveți mult mai multe șanse să realizați o curățenie temeinică, mai eficientă.

 

4. Curățați și dezinfectați echipamentul și lavetele la sfârșitul fiecărei zile de lucru

Mediile umede dezvoltă foarte multe bacterii și microorganisme. Dacă nu veți avea grijă de spălarea și dezinfectarea mopurilor, lavetelor și echipamentelor etc., întregul proces de curățare și igienizare va avea de suferit.

 

5. Spățați și curățați zilnic de mai multe ori sau de câte ori este necesar zonele cele mai accesate

Zonele de intrare, ușile, scările, lifturile sunt cele mai accesate zone dintr-o clădire. De aceea într-o clădire de birouri este nevoie de o persoană care să se ocupe în permanență de curățarea și igienizarea acestor spații. Menținere lor curată este importantă atât pentru imaginea clădirii, cât și pentru reducerea riscului de îmbolnăvire a locatarilor.

 

6. Programați servicii de curățenie generală  la perioade regulate de timp

Atunci când curățenia de întreținere intră în rutină, ea poate fi făcută mult mai repede și mai eficient decât la început. Însă oricât de atenți am fi, există zone și locuri care sunt mai greu accesibile sau în care ajungem mai greu. De aceea, programarea periodică a unei curățenii generale este de mare ajutor pentru igienizarea completă a unei clădiri. Cu cât mai frecvent, cu atât mai bine!

 

7. Pentru o curățenie impecabilă nu uitați că și pereții trebuie curățați

Praful și mizeria se depun pe pereți treptat, fără să sesizăm schimbarea nuanței. Astfel pentru o curățenie perfectă nu pierdeți niciodată din vedere curățarea lor și zugrăvirea lor periodică.

 

8. Băile trebuie igienizate și dezinfectate cu mare atenție în fiecare zi

În băi, curățenia nu trebuie să fie făcută superficial. Fiind vorba despre un spații în care se pot dezvolta multe bacterii, ciuperci și microorganisme, este recomandat să folosiți zilnic, pentru toate suprafețele, soluții cu putere de dezinfectare foarte mare.

 

9. Curățați și dezinfectați frecvent bucătăriile

Chiar dacă aparent suprafețele din bucătărie se păstrează mult mai curate, curățenia lor este doar de suprafață. Studiile au arătat că, de multe ori densitatea de bacterii și microorganisme care se dezvoltă în bucătării este chiar mai mare decât cea din băi. Așa că igienizat și dezinfectați suprafețele din bucătărie cu aceeași frecvență cu care igienizare și dezinfecție și băile. Deoarece aici se servește sau se pregătește mâncare, trebuie să aveți și mai multă grijă.

Acordați atenția cuvenită tuturor electrocasnicelor și aparaturii disponibile. Aburii și resturile de alimente contribuie la dezvoltarea ți proliferarea microorganismelor.

 

10. Debarasați gunoiul menajer în fiecare zi

Chiar dacă coșul de gunoi nu este plin, aveți grijă să evacuați gunoiul menajer la sfârșitul fiecărei zile de lucru. Acesta fermentează foarte ușor, miroase și poate trage și insecte nedorite. Colectați gunoiul pe categorii, atât pentru a fi evacuat mai eficient, cât și pentru a recicla ceea ce se poate recicla.

 

11. Nu folosiți niciodată o singură găleată pentru a spăla pe jos

Pentru a nu împrăștia mizeria este bine să folosiți pentru spălarea pardoselilor un cărucior profesional, prevăzut cu două găleți, una pentru apa cu detergent, alta pentru limpezire. Pentru eficiență și o igienizare cât mai bună, schimbați apa ori de câte ori este necesar.

 

12. Dezinfectanți sifoanele de la chiuvete și pardoseli

Fiind vorba de locuri în care se adună multe reziduuri și care cu timpul se pot infunda, sifoanele trebuie să fie curățate și dezinfectate periodic. Dacă folosiți soluții și intervenții potrivite puteți preveni transformarea lor în focare de infecție.

 

13. Folosiți măsuri și echipamente de protecție pentru activitățile de curățenie asumate

Fiind vorba despre un domeniu în care se lucrează cu soluții chimice, în concentrații mari, este bine să utilizați mănuși și echipamente potrivite pentru protecție. Depozitarea, manevrarea și utilizarea lor trebuie să fie făcută conform normelor din domeniu, cu maximă atenție față de riscul de inhalare, inghițire, picurare pe piele etc. Folosiți pe cât posibil soluții biodegradabile, ecologice și eco friendly.

 

14. Dezinfectati cu mare atenție toate echipamentele de birou proprii sau folosite de mai multe persoane

Tastatura, mouse-ul și monitorul strâng milioane de bacterii și microbi. Asta dacă nu le igienizat cu regularitate. Atunci când o imprimantă, un copiator, un fax, un telefon, interfon etc. sunt folosite de mai persoane, acestea trebuie să fie dezinfectate mult mai des. Se evită astfel riscul de persistență și dezvoltare a unor bacterii sau microorganisme și de a îmbolnăvire colectivă.

 

15. Pentru a fi siguri de igiena veselei și tacâmurilor pe care le folosiți, spălați-le singuri

Chiar dacă există detergenți foarte eficienți pentru curățarea veselei și tacâmurilor, pentru ca acestea să aibă igiena preferată, este bine ca, la muncă, să folosiți produse de unică folosință sau să vă ocupați singuri de spălarea celor pe care le utilizați. Este de preferat să aveți veselă și tacâmuri distincte de ale celorlalți, pe care să le folosiți doar voi.

16. Curățați filtrele de aer condiționat

Instalațiile de climatizare pot acumula foarte multe impurității și bacterii, ce pot fi răspândite ușor prin exploatare. Aveți grijă să curățați și să igienizați măcar o dată pe an aceste instalații.

17. Realizați un program de curățenie de întreținere și generală cât mai detaliat

Ca să fiți siguri că ați parcurs toate etapele implicate în efectuarea curățeniei de întreținere și generale este bine să realizați un program de curățenie. Bifați zilnic tot ceea ce ați făcut și urmăriți la timpul potrivit și acțiunile de curățenie generală mai speciale, precum spălarea geamurilor, spălarea fațadelor, ștergerea corpurilor de iluminat mai greu accesibile, revopsirea pereților etc.

 

Concluzie

Acum sper că aveți mai clar în minte care sunt etapele și spațiile incluse în curățenia zilnică și care este importanța unei igienizării generale corespunzătoare. Nu este nici simplu, dar nici foarte complicat.

Tot ce aveți de făcut pentru a vă bucura la muncă de curățenia dorită, este să realizați un plan de curățenie pe care să-l implementați cu personal propriu. Sau să apelați la o firmă de curățenie birouri, cu personal calificat și gata instruit, cu experiență, așa cum suntem noi cei de la Green Office Management.