Articole

Interesul pentru reducerea consumului de energie și transformarea spațiilor de lucru în unele cât mai verzi și mai prietenoase cu mediul înconjurător este din ce în ce mai mare pentru foarte mulți dintre chiriașii și administratorii de clădiri. Pentru a putea fi cât mai aproape de acest deziderat este mereu nevoie de identificarea surselor de risipă și de implementarea unor măsuri care să reducă consumul.

Aveți mai jos 5 trucuri de la Green Office Management, extrem de utile pentru reducerea costurilor de administrare a birourilor:

1. Reducerea oricărei forme de risipă

În activitatea de birou sunt implicate o serie de echipamente și consumabile care, dacă nu sunt alese bine și gestionate eficient, pot crește nejustificat consumul și costurile administrative. Printre cele mai mari sursele de risipă menționăm:

  • prea multe printuri pentru prezentarea și transmiterea informațiilor
  • utilizarea de echipamente mari consumatoare de energie, care stau în permanență în priză
  • cumpărarea de mâncare și de produse perisabile într-o cantitate mai mare decât cea necesară
  • folosirea necorespunzătoare a instalațiilor de climatizare
  • utilizare de produse care dăunează mediului
  • colectarea neselectivă a gunoiului.

2. Faceți economie de energie 

Fără a face exces de zel care să afecteze confortul dorit, este bine să reduceți consumul de energie oriunde este posibil, prin:

  • scoaterea din priză a aparaturii electronice pe care nu o utilizati
  • alegeți doar electronice de clasă energetică superioară
  • optați pentru un sistem automat de reglare economy a temperaturii instalațiilor de climatizare
  • folosiți doar becuri ecologice sau cu leduri
  • nu lăsați aparatură în standby pe timpul nopții
  • efectuați un audit energetic al clădiri și remediați toate problemele generatoare de pierderi.

3. Mențineți calitatea aerului din interior ( IAQ)

De întreținerea și exploatarea corespunzătoare a instalațiilor de climatizare țin buna calitate a aerului pe care îl respirați, dar și o economie substanțială la consumul de energie.
Iată care sunt măsurile ce trebuie să fie luate în acest sens:

  • nu blocați căile de acces pentru instalațiile de aerisire
  • curățați frecvent sistemul de ventilație a aerului și filtrele de aer pentru a preveni dezvoltare de bacterii și microoganisme sau înmulțirea lor
  • evitați folosirea de odorizante pentru încăperi sau substanțe de întreținere care pot afecta calitatea aerul
  • evacuați și depozitați corespunzător gunoiul menajer
  • eliminați urgent mucegaiul acolo unde apare
  • remediați rapid orice scurgere de apă.

4. Procurați doar produse ecologice

Un birou verde are nevoie nu doar de un consum redus de energie, ci și de folosirea de consumabile din materiale reciclate sau reciclabile, cât mai puțin dăunătoare pentru mediul înconjurător.

  • cumpărați produse de papetărie ecologice, precum hârtie pentru copiator din materiale reciclate, pixuri refill, creioane din materiale reciclate, cartușe de imprimantă reîncărcabile etc.
  • achiziționați echipamente cât mai eficiente energetic
  • folosiți mobilier de birou din materiale reciclate
  • folosiți produse de curățenie și consumabile pentru baie și bucătărie ecologice.

5. Angajați o firmă specializată în administrarea de birouri verzi

O astfel de firmă este în măsură  să vă ajute în conceperea și implementa unui plan complex de administrare green office și să pună în aplicare cele mai noi metode și măsuri disponibile.

Dacă veți ține seama de toate aspectele menționate anterior aveți șansa de a vă bucura de birouri cu un aer mai curat, cu consum de energie redus, costuri de exploatare mai mici și mult mai prietenoase cu mediul înconjurător.
Pentru consiliere în a adopta cele mai bune soluții de administrare ecologică a birourilor solicitați o ofertă de la Green Office Management.