Articole

Atunci când sunteți proprietarul sau administratorul unei proprietăți pe care doriți să o închiriați, cu siguranță vă doriți să aveți o ofertă cât mai atractivă pentru clienți. Acest lucru poate fi obținut printr-o serie de măsuri care să asigure  o administrare cât mai eficientă a unei proprietăți.

O parte importantă din sarcini poate fi realizată prin garantarea de costuri cât mai avantajoase de administrare, funcționare în parametrii optimi și preocuparea pentru sporirea confortul. Implicarea în eficientizarea investiției contribuie implicit și la păstrarea valorii proprietății peste timp.

 

Cum puteți obține avantaje competiționale? Ce este de făcut pentru a dezvolta parteneriate pe termen lung cu chiriașii? Cum puteți să vă mențineți locatarii mulțumiți de condiții, mentenanță și costuri? Câteva răspunsuri la aceste întrebări le puteți afla în rândurile de mai jos.

 

Iată 15 sfaturi pentru administrarea eficientă a unei proprietăți:

1. Oferiți informații corecte despre împrejurimi și avantajele locației

În funcție de buget și de posibilități, companiile sunt în căutare de locații care să corespundă necesităților de moment. Fie că este vorba despre o proprietate centrală sau de una periferică, de una de dimensiuni mici sau de una extinsă, există chiriași pentru fiecare dintre variante.  

De aceea oferiți mereu informații corecte, realiste și sincere despre proprietatea pe care o oferiți spre închiriere. Cu siguranță și voi ca proprietari sau administratori și potențialii chiriași vă doriți stabilitate pe termen lung, contracte durabile și cât mai puțină risipă de timp și bani pentru  promovare.

2. Lucrați cu agenți imobiliari profesioniști, cu experiență în închirierea tipului de spațiu oferit

Acțiunile unui agent imobiliar cu experiență pot juca un rol esențial în închirierea unei proprietăți. Acesta poate cunoaște piața mai în profunzime, știe care sunt canalele cele mai potrivite pentru a promova mai bine proprietatea și dispune de abilitatea de o prezinta persoanelor celor mai potrivite. Dacă faceți o selecție bună, tranzacția se poate realiza mult mai rapid decât ați sperat.

3. Aveți mereu grijă să mențineți proprietatea îngrijită și în cele mai bune condiții de funcționare

Clienții actuali sunt din ce în ce mai exigenți și își doresc confort sporit de la proprietățile pe care le închiriază. De aceea este foarte important ca proprietatea oferită să se prezinte cât mai bine, să fie fie curată, îngrijită, cu toate serviciile de mentenanță la zi. 

Acest aspect nu trebuie pierdut din vedere nici atunci când aveți deja chiriași. Cu certitudine aceștia vor aprecia dacă vor vedea în permanență o clădire cu administratori cu grijă față de locație și locatarii ei.

4. Alegeți personal potrivit și cu experiență în administrare, întreținere și mentenanță proprietăți

Păstrarea unei clădiri în cele mai bune condiții de exploatare și în cei mai buni parametri de funcționare necesită apelarea la personal cu experiență în prestarea serviciilor de property management. Dacă nu aveți suficientă pricepere sau nu aveți timpul necesar pentru administrarea proprietății voastre, apelați la o firmă cu experiență, care să poată garanta calitatea serviciilor de care chiriașii voștri au nevoie.

5. Mențineți o comunicare cât mai bună cu locatarii proprietăților închiriate

Menținerea unui comunicări cât mai bune cu chiriașii contribuie foarte mult la durabilitatea relațiilor personale și la intervenția rapidă pentru soluționarea oricărei probleme sau nemulțumiri. Pentru a dezvolta parteneriate pe termen lung și un grad ridicat de satisfacere a solicitărilor trebuie să fiți mereu pregătiți să faceți față oricărei provocări și să găsiți cea mai bună metodă de a comunica.

6. Oferiți chiriașilor și locatarilor toate informațiile de care au nevoie pentru a folosi instalațiile aflate în exploatare

Pentru a evita defectarea sau exploatarea necorespunzătoarea a instalațiilor aflate în dotare, este nevoie ca la instalare sau la efectuarea de reamenajări să transmiteți corect locatarilor instrucțiunile de utilizare a acestora. Este indicat chiar să lasați documente scrise privid pașii ce trebuie urmați pentru a regla, seta , închide sau deschide centrale, aparate de aer condiționat, internet, electronice etc.

7. Oferiți prețuri corecte și realiste pentru proprietate și administrarea ei

Chiar dacă uneori prețul cel mai mic este uneori unul dintre cele mai importante aspecte, el nu garantează stabilitatea și mulțumirea clienților. Important este să oferiți un preț corect, care să vă permită să oferiți servicii de calitate și o administrare cât mai bună a proprietății.

Dacă încercați să atrageți chiriașii cu prețuri inițiale de închiriere foarte mici, pe care să le creșteți ulterior sau să vă completați veniturile cu costuri de administrare mai mari, s-ar putea să aveți surprize.

La fel de greșit este să cereți prețuri foarte mari, fără a oferi și servicii pe potrivă. Pe lângă faptul că proprietatea se va închiria mai greu, există și riscul să schimbați mult mai des chiriașii, care vor fi nevoiți să aleagă alte proprietăți, cu costuri mai eficiente.

8. Mențineți o relație foarte bună cu echipa care se ocupă de administrarea și mentenanța clădirii

Selectarea și menținerea unei relații cât mai bune cu toți membri echipei care se ocupă de îngrijirea și administrarea unei clădiri este esențială pentru menținerea unui grad ridicat de satisfacție a locatarilor. Dacă o persoană nu își îndeplinește corespunzător obligațiile, pot avea de suferit toți ceilalți membrii ai echipei. Alegerea și păstrarea unei atmosfere pozitive, în care fiecare știe ce are de făcut și face cât mai bine sarcinile ce îi revin, sunt cruciale pentru bunul mers al administrării proprietății.

9. Realizați un plan de întreținere și mentenanță a clădirii cât mai detaliat

Pentru a fi siguri că sunt îndeplinite cât mai bine toate task-urile ce revin în administrarea unei clădiri, aveți nevoie de un plan foarte bine pus la punct, în fiecare detaliu. Și trebuie ținută o evidență centralizată, foarte clară a persoanelor și felului în care trebuie să fie îndeplinite toate sarcinile. Toate aspectele implicate contează și este bine să fie realizate ca la carte.

La fel de important este să verificați la zi valabilitatea tuturor contractelor cu furnizorii și prestatorii de servicii și să aveți grijă ca toate obligatiile financiare să fie achitate conform termenelor anagajate.

10. Pentru a vă bucura de un grad de ocupare maxim asigurați un plan de organizare și de marketing cât mai bun

Provocările economice și fluctuațiile de prețuri vă pot pune adesea în situația de a rămâne fără o parte din chiriași. În acest sens, pentru a vă asigura un grad de ocupare cât mai bun, este bine să aveți mereu o relație deschisă cu toți chiriașii, să le oferiți servicii cât mai bune și mai prompte, să aveți soluții și rezerve pentru orice situație, chiar și atunci când pleacă un chiriaș important.

Alegeți să lucrați cu firme de marketing și promovare care să vă ajute în a avea o imagine cât mai bună, care să vă aducă rapid clienți noi. Folosiți mijloace electronice pentru a comunica și îmbunătăți relația cu chiriașii.

11. Respectați cu mare strictețe procedurile și termenele pentru mentenanță echipamente și instalații 

Cu siguranță nu vă doriți să aveți o avarie la instalația de încălzire în momentul în care afară se anunță temperaturi cu minus. Sau să aveți aerul condiționat stricat atunci când afară este caniculă. De aceea acordați o atenție specială întreținerii, semnelor de avarie și termenelor de verificarea a tuturor instalațiilor esențiale pentru confortul locatarilor. O bună mentenanță previne defectarea și plata unor costurilor de reparare mult mai mari și neprevăzute.

12. Fiți mereu la curent cu cele mai noi tendințe în materie de eficiență energetică și amenajari

Ca orice spațiu, o clădire rezidențială sau de birouri are nevoie de îmbunătățiri și reamenajări periodice. Moda se schimbă, la fel și exigențele noastre. De aceea, pentru a răspunde cât mai bine nevoilor clienților, apelați periodic la reamenajări și cosmetizări în tranduri, care să dea spațiilor un aer modern și  actual. Cu certitudine veți fi apreciat și veți reuși să vă surprindeți plăcut partenerii.

Apelarea la soluții de a transforma o clădire într-una verde sau care folosește exclusiv energie din surse regenerabile sau care este implicată în reamenajarea spațiului exterior, va aduce un spor de imagine și de atractivitate pentru clienți.

La fel de utilă poate fi și implementarea de tehnologii actuale care să contribuie la o mai bună organizare a activităților de întreținere și mentenanță, la monitorizarea strictă a consumului și la eficientizarea costurilor. 

Participarea la programe de reciclare și valorificare a deșeurilor este un alt detaliu care să reflecte dorința de optimizare a activității și de implicare în proiecte sustenabile de protejare a mediului.

 

Concluzii

Dacă veți ține seama de toate aspectele menționate anterior veți avea mult mai multe șanse să fiți proprietarii sau administratorii unei locații deosebite, bine întreținute, ușor de închiriat și apreciate de către toți locatarii.

Administrarea eficientă și sustenabilă a proprietăților este un aspect care nu ar trebui să lipsească din strategia de promovare a nici unei construcții. Ea reprezintă noua tendință în materie de property management și cel mai mare plus pentru atractivitatea pe piața actuală a unei proprietăți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *