Articole

După o perioadă extrem de încercată, la nivel internațional se pregătesc numeroase măsuri de redresare economică. Și ceea ce este cel mai interesant este că acestea au în vedere punerea accentului pe activitățile care respectă mediul sau au incluse planuri de susținere a acestuia.

Astfel apelarea la și identificarea de soluții ecologice pentru administrarea clădirilor de birouri pot fi surse importante pentru a obține finanțare și avantaje economice pentru funcționarea viitoare a multor firme și întreprinderi.

Pandemia care ne-a suspendat activitățile și ne-a schimbat obiceiurile pentru câteva luni, a făcut ca planeta să respire și să se regenereze liniștită. Ceea ce nu au reușit să realizeze guverne și summit-uri internaționale, a fost făcut posibil de o amenințare epidemiologică.

Cum revenirea la ceea ce a fost înainte nu mai este posibilă, tot ce ne rămâne de făcut este să ne adaptăm și să ne conformăm noii ordini. Vor mai trece luni bune până problema epidemiologică va putea fi controlată complet.

După acest interval, un lucru este cert. Trebuie să avem grijă de planeta care ne găzduiește și ne face posibilă viața. Doar prin acțiuni responsabile și măsuri ecologice putem ajunge să ne salvăm ca specie și să le oferim urmașilor noștri un viitor mai sigur.

 

Ce este de făcut pentru a aplica soluții ecologice pentru administrarea clădirilor de birouri?

Preocuparea pentru a avea un mediu de viață și de lucru cât mai prietenos cu natura trebuie să ocupe un loc din ce în ce mai important în gestionarea tuturor activităților. Fie că vorbim de producția industrială, de agricultură sau de problema traficului din marile orașe, există soluții și măsuri pentru toate.

 

Ce măsuri pot fi luate în acest sens în privința clădirilor de birouri?

Această problemă este de multă vreme în atenția multinaționalelor, dar este încă o mare necunoscută pentru firmele medii și mici. Foarte puțini proprietari și beneficiari ai unor clădiri de birouri, mai puțin eficiente din punct de vedere al standardelor de mediu, își pun problema gestionării ecologice.

Pentru a veni în întâmpinarea celor ce vor să își îmbunătățească performanța în materie, printre măsurile disponibile menționăm:

  • efectuarea unui audit al clădirii care să reflecte performanța în materie de mediu

  • realizarea unui program de remediere a problemelor semnalate

  • punerea la punct a unui plan concret de obiective și măsuri ecologice ce vor fi aplicate de acum încolo.

Certificarea ISO 14000 EMS, ce poate fi obținută de firmele care respectă standardele ecologice, este cea mai cunoscută certificare a performanțelor ecologice. Aceasta este recunoscută la nivel internațional. Ea se adresează tuturor întreprinderilor mari, mijlocii și mici care vor să-și realizeze propriul sistem de management al mediului.

Obținerea acestui gen de certificare poate contribui la obținerea mult mai rapidă de finanțări și la mult mai multe oportunități de afaceri.

 

Ce include un plan de administrare ecologică a clădirilor de birouri?

Realizarea planului de protecție a mediului va include obligatoriu:

  • îmbunătățirea tuturor parametrilor legați de emisiile de carbon

  • îmbunătățirea calității aerului din clădiri

  • realizarea de amenajări ecologice 

  • luarea de măsuri care vizează reducerea consumului de energie

  • folosirea de resurse de energie regenerabilă

  • realizarea de intervenții care să asigure energie regenerabilă de surse proprii

  • folosirea de instalații de reciclare și purificare a apei folosite 

  • reducerea risipei de orice fel

  • colectarea și reciclarea selectivă a deșeurilor 

  • apelarea la servicii ecologice de mentenanță a clădirilor

  • reducerea nivelului de poluare fonică

  • folosirea de consumabile și detergenți ecologici

  • participarea și susținerea de programe de curățare a mediului, de reîmpădurire etc.

  • informarea și educarea angajaților în realizarea obiectivelor și practicilor ecologice

  • monitorizarea periodică a rezultatelor obținute.

Acestea sunt poate cele mai importante măsuri pentru a obține o certificare ISO 14000 EMS și a beneficia de o administrare ecologică a afacerii și a mediului de lucru.

 

Care sunt principalele avantaje ale apelării la soluții ecologice pentru administrarea clădirilor de birouri?

Orice afacere orientată spre viitor și spre siguranța zile de mâine are nevoie de măsuri care să contribuie la diminuarea poluării și la îmbunătățirea condițiilor de mediu.

Printre principalele avantaje ale acestui stil de administrare menționăm:

  • o imagine mult mai bună pentru afacere și performanțele sale

  • o dezvoltare sustenabilă

  • sprijinirea eforturilor autorităților

  • mai multă atractivitate pentru investitori 

  • angajați mai mulțumiți de locul de muncă și mai responsabili

  • reducerea efectului de încălzire globală

  • un viitor mai bun pentru copiii noștrii și generațiile următoare.

 

De ce să alegeți soluțiile ecologice pentru administrarea clădirilor de birouri de la GO Management?

Scopul companiei noastre este acela de a va ajuta în a crește eficiența energetică a clădirilor, prin luarea de măsuri ecologice. De aceea, dacă apelați la serviciile noastre beneficiați de:

  • consultanță în a îmbunătății randamentul administrării unei clădiri

  • consultanță în a obține o certificare ISO 14000 EMS 

  • servicii de mentenanță tehnică pentru funcționare optimă

  • amenajări interioare pentru a crește eficiența energetică

  • servicii ecologice de curățenie 

  • furnizare de consumabile ecologice

  • recomandări de achiziții de produse ecologice

  • servicii de reciclare și valorificare a deșeurilor rezultate din activitatea clădirilor

  • realizarea unui plan personalizat de măsuri pentru a reduce risipa și consumul.

Chiar dacă nu doriți certificarea ecologică pentru o clădire, vă stăm la dispoziție cu sfaturi și recomandări pentru a obține cele mai avantajoase costuri pentru administrarea unei proprietăți.

 

Concluzie:

Grija pentru mediu și pentru eficientizarea consumului ar trebui să ne preocupe pe toți. Fie că este vorba despre casa sau biroul nostru, cu toții ne dorim să respirăm un aer mai curat și să reducem risipa de resurse și de bani.

De aceea realizarea și punerea în aplicare a unui plan ecologic de administrare vine cu numeroase avantaje financiare și de mediu, pe care nu trebuie să le pierdem niciodată din vedere. Astfel demonstrăm că suntem responsabili atât față de noi, cât și față de generațiile viitoare.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *