Articole

Pandemia și-a pus amprenta asupra vieților noastre mult mai mult decât am crezut la început. Deși pe piață sunt disponibile mai multe vaccinuri, după o scurtă perioadă de entuziasm și optimism, un al treilea val COVID-19 impune noi restricții în întreaga Europă. În aceste condiții, reluarea în condiții normale a activității desfășurate la biroul de la firmă, se amână încă o dată. De aceea, noile tendințe în office design în 2021, sunt regândite ținând cont de toți factorii implicați. Printre cei mai importanți menționăm organizarea locul de lucru, amenajarea, siguranța, tehnologia și igiena spațiului de birouri de la firmă.

Compania noastră Green Office Management va milita întotdeauna pentru soluții ecologice și sustenabile, care să protejeze mediul și să elimine risipa. În toate recomandările ne vom centra pe utilizarea de materiale naturale, cât mai puțin prelucrate, pe recondiționarea și redarea unei noi vieți mobilierului vechi, pe aducerea de cât mai multă natură în spațiul interior și exterior al clădirilor de birouri.

Înainte de a trece la enumerarea celor mai importante tendințe, vom menționa că nevoia de ecologic, mai mult spațiu, mai mult aer și mai multă natură pare să fie un numitor comun al tuturor tendințelor.

 

Care sunt principalele tendințe în office design în 2021?

Mediul de lucru actual trebuie să fie unul cât mai primitor, care să placă angajaților și să stimuleze productivitatea. El trebuie să fie astfel gândit încât să ofere și interacțiune și suficient spațiu pentru menținerea distanțării sociale.

Pentru că se va apela tot mai frecvent la întâlniri la distanță și videocall meetings, va fi nevoie de mult mai multe spații mai bine delimitate și separate. Acestea trebuie să dispună de o izolare fonică și de toată tehnologia necesară pentru a facilita o comunicare de calitate cât mai bună.

 

Iată care sunt cele mai importante tendințe in amenajari birouri, pe care GO Management vi le recomandă:

1. Un office design sustenabil

Mai gravă decât pandemia este și rămâne problema încălzirii globale și cea legată de emisiile de carbon. De aceea orice companie responsabilă va căuta să amenajeze spații cu o infrastructură ecologică, care să reducă la minim consumul de energie și emisiile de carbon. Designul va include materiale de construcții nepoluante, corpuri de iluminat și echipamente cu consum redus, apelarea la surse proprii de producere de energie verde.

Toate marile companii recurg la un redesign al birourilor, care încorporează cât mai multe elemente naturale și reciclate, care provin din măsuri de protejare a planetei și care urmăresc să aibă un impact negativ minim asupra mediului înconjurător.

 

2. Birouri cu spații de lucru flexibile

Pentru că numărul angajaților care se prezintă la lucru în fiecare zi este mai mic și este nevoie și de păstrarea distanțării, apelarea la spații de lucru, care să poată fi repoziționate și reconfigurate în funcție de nevoi și de reglementări, pare să fie soluția cea mai avantajoasă.

Acest tip de design permite nu doar mai multă libertate de mișcare, ci și posibilitatea de a face schimbări ori de câte ori normele și activitatea o cer. Astfel de amenajări pot fi regândite pentru a răspunde atât restrângeri numărului celor care vin la muncă, cât și nevoii de a crea noi locuri pentru mai mulți angajați.

Orice firmă care se respectă și dorește să asigure angajaților cele mai sigure condiții de muncă, va alege birouri individuale, aflate la o distanță suficient de mare unele de altele, adaptabile pentru mai multe tipuri de activități, care să ofere o experiență de lucru mult mai plăcută și mai relaxantă. 

 

3. Un design centrat pe mai mult spațiu personal

Asistăm la un moment în care individul, siguranța și starea lui de bine ocupă un loc central în amenajari. Cu siguranță nu vom mai vedea prea curând acel stil de design cu birouri înghesuite și lipite unele de altele. 

Fiecare persoană are nevoie de mai mult spațiu pentru a-și proteja intimitatea și sănătatea. Și de mai mult loc pentru a se mișca într-un spațiu mai liber, mai puțin aglomerat și invaziv.

Cu această ocazie sunt redescoperite avantajele unui stil de viață în care se poate lucra când de acasă, când de la birou. Amenajările aerisite permit câștigarea de mai multă libertate pentru creșterea productivității și a stării de bine și a unui spațiu mai bine organizat în funcție de dorințe, preferințe și nevoi personale.

Ceea ce în trecut părea greu de acceptat și conceput, a devenit o normalitate, ce pare să crească eficiența și satisfacția în muncă a angajaților.

4. Mai multă tehnologie smart

Comunicarea eficientă și creșterea standardelor în privința protecției mediului implică mai multă tehnologie și tehnologizare inteligentă. Automatizarea proceselor sau declanșarea automată a aparatelor printr-o programare inteligentă, pot crește eficiența energetică și reduce implicare personalului tehnic necesar.

Evoluția spectaculoasă a multor echipamente și tehnologii ce le controlează sunt un factor esențial pentru creșterea confortului și în eficientizarea costurilor de întreținere. Ea reprezintă un avantaj  de care putem profita din plin pentru ușurarea stresului și efortului de a regla manual anumite utilități, precum instalații de climatizare sau de iluminat.

 

5. Mai multă natură în spațiile de lucru 

Birourile care inundă de vegetație, ghivece cu flori și pereți vegetali sunt nu doar un element de design foarte plăcut, ci și adevărate oaze de relaxare și confort pentru angajați. Chiar dacă este nevoie de un număr impresionant de plante pentru a oxigena și purifica aerul, prezența lor conferă o pată de culoare, care este cu siguranță pe placul tuturor.

Mai multe plante, de dimensiuni mari sau mici, cu flori sau doar cu frunze, vegetație vie și natură nu trebuie să lipsească din nicio amenajare modernă și actuală.

 

6. Apelarea la mobilier de birou din materiale ecologice sau complet reciclate

Din trendul ecologic, ce pare să domnie amenajările interioare ale sediilor tuturor marilor companii, apelarea la mobilier reciclat sau natural este un alt aspect important. Prin tot ceea ce facem și folosim trebuie să dovedim că avem un comportament responsabil, prin care reducem exploatarea resurselor naturale, refolosim inteligent ce avem și reducem impactul negativ al activităților umane asupra mediului înconjurător.

Sunt din ce în ce mai multe birouri în care se folosește mobilier confecționat în totalitate din plastic sau materiale reciclate. Birourile în care lemnul este folosit cât mai brut, doar slefuit și dat cu vopsele ecologice, fără tratamente chimice este un alt element de design din ce în ce mai apreciat.

7. Birouri cu cât mai multe balcoane și terase

Nevoia de cât mai multă lumină naturală și aer curat a făcut ca birourile care dispun de balcoane generoase și cât mai multe terase să se bucure de o mare căutare. Dacă punem la socoteală și faptul că statisticile arată că, angajații care dispun de astfel de amenajări au o rată de îmbolnăvire mai scăzută cu 35%, preferința și interesul îți găsesc o justificare întemeiată.

Astfel de spații oferă proprietarilor, administratorilor și locatarilor șansa de a apela amenajări generoase, cu mai multă natură. Și oferă angajaților posibilitatea de a petrece mai mult timp în aer liber și într-un mediu mai relaxant și mai plăcut.

 

Concluzie

Spațiul de lucru nu mai este și nu va mai fi curând ceea ce am fost obișnuiți să fie. Am devenit conștienți de posibilități, norme și nevoi, care ne obligă să ne schimbăm atitudinea, acțiunile și modalitatea de abordare a mediului și amenajărilor.

De aceea noile tendințe în office design în 2021 au schimbat și au pus accent pe aspecte ce țin mult mai mult seama de individ, mai mult spațiu pentru fiecare angajat, siguranță, igienă și ecologie.

Suntem parte din natură și, prin tot ceea ce facem, trebuie să ne integrăm armonios, responsabil și inteligent în ea. Să fim cât mai aproape de ea și să o aducem cât mai aproape.

Acesta nouă mentalitate ne va ajuta să găsim mult mai ușor echilibrul necesar între muncă și mediu, să ne asigurăm o stare de bine constantă, cu mai multă liniște, calm și eficiență în activitate și în administrarea spatiilor de birouri.